Nikon Df pro náročné |
|
31.10.2014
Značka luxusního zboží Brikk zveřejnila cenu svého nejnovějšího výrobku "Lux Nikon kit", který byl upraven v duchu firemních tradic do žlutého zlata. Fotoaparát bude dostupný v prodeji v následujících měsících. Někomu se možná bude zdát cena 41.395 dolarů (což v aktuálním českém kurzu bez cla DPH činí bratru 950.000,- Kč) přehnaná (v roce 2023 již za 58.000 dolarů, stále je skladem), ale nepředbíhejme. Kit obsahuje fotoaparát Nikon Df, objektiv Nikkor 14-24/2,8 a speciální kufříček. Samozřejmě je v ceně i nabíječka, kabely a ostatní tradiční příslušenství patřící k "normálnímu" Nikonu Df. Firma uvádí, že v prodeji bude pouze 77 takto upravených kusů. Firma slovy svého generálního ředitele praví, že se inspirovala ze "zlatého FM těla z roku 1977" a čekala, že firma Nikon vydá i zlatou edici Nikonu Df. Když se dlouho nic nedělo, bylo rozhodnuto, že se firma pustí do úpravy vlastní, aby majitelé pozlacených iPhonů a smartphonů měli i odpovídající fotoaparát. Společnost byla velmi zklamána tím, že některé díly byly na originálu plastové. Ty musely být dodatečně pokoveny 5 vrstvami různých kovů, aby na ně bylo možné nanést dvě vrstvy 24 karátového zlata o tloušťce čtyři až pět mikronů. Název "Nikon" byl nahrazen názvem "BRIKK". Na částech, které nebylo možné pokovit, byl klasický koženkový polep nahrazen rejnočí kůží, která má strukturovaný povch a vysokou trvanlivost. Na pozlacenou sadu je poskytována záruka 1 rok. Společnost uvádí, že část svých zisků daruje na "populace na celém světě, které trpí prostřednictvím nevládních organizací na celém světě". ***************** S generálním ředitelem se nám podařilo získat fiktivní rozhovor, který dále uvádíme v plném znění. Makofoto: Nedomníváte se, že takto upravený fotoaparát je poněkud předražený? BRIKK: V žádném případě. Přece jenom se jedná o 24 karátové zlato a pokovení umělé hmoty dalo skutečně hodně práce, nehledě na to, že zákazník dostane i pozlacený kufříček na přenášení fotoaparátu. M: Co vás vedlo k rozhodnutí, pozlatit zrovna objektiv Nikkor 12-24/2,8? BRIKK: Z našeho průzkumu vyplynulo, že budoucí majitelé tohoto kompletu musí mít skutečně široký rozhled i znalosti, aby byli schopni utratit za náš výrobek 40.000 dolarů. A širokému rozhledu musí odpovídat i širokoúhlý objektiv - majitel tohoto setu se jistě nemůže nimrat v detailech. Objektiv byl zvolen i z toho důvodu, že je skutečně mohutný a těžký a navíc neexistuje žádný jiný objektiv této stavební délky, který by měl větší krytku k pozlacení. M: Proč jste přejmenovali fotoaaparát z Nikon Df na BRIKK? BRIKK: Domníváme se, že pro budoucí majitele by nebylo prosté označení "Nikon Df" dostatečně atraktivní. Navíc je to tak trochu i "ochranné" označení. Všimli jsme si, že řada fotografů, kteří se pohybují v různých pochybných zemích ze strachu před krádeží fotoaparátu přelepuje firemní označení černou páskou. Značku BRIKK nikdo nezná a tak toto nebezpečí nehrozí. M: V tom máte jistě částečně pravdu, ale nemyslíte si, že právě pozlacení bude pro zloděje více lákavé než samotné označení Nikon? BRIKK: V žádném případě. Nikdo totiž nepředpokládá, že by se mohlo jednat o pravé zlato. Naopak, výrobek svým pozlacením vyvolává dojem levné asijské produkce s ovládacími prvky potaženými smirkovým papírem. Přepokládáme, že skutečnou cenu majitel pošeptá pouze pár přátelům. M: Nebojíte se, že by se častým používáním mohla zlatá vrstva odřít, zvláště na plastových částech? BRIKK: V žádném případě! U cílové skupiny nepředpokládáme příliš časté používání mimo reprezentační prostory, jiné používání je na vlastní nebezpečí. Případné odloupnuté zlaté šupinky doporučujeme dobře uschovat. M: Domníváte se, že limitovaná edice 77 kusů bude stačit předpokládané poptávce? BRIKK: V žádném případě nebude, to je záměr. Naši analytici spočítali, že na světě je přibližně 1000 pitomců, kteří jsou schopni utratit za tento set 40.000 dolarů. Ale i mezi nimi je nutné vytvořit určitou elitní skupinu šťastných majitelů. Jinak by fotoaparát velkou část své exkluzivity ztratil - nemůžeme připustit, aby si jej mohl koupit každý, kdo na něj má. Ale abych řekl pravdu, ale raději to nikam nepište, čínský dodavatel měl na skladě ve slevě posledních 77 kufříků. M: Nezdá se vám délka záruky 1 rok poněkud krátká? BRIKK: Nikoliv. Výrobek ještě není natolik exkluzivní, abychom museli záruku prodlužovat. Máme i řadu dražších upravených výrobků, u kterých záruční doba není delší. Třeba takový nový iPhone 6 prodáváme za 6.000 dolarů. M: Nebojíte se, že budete označováni za firmu, která upravuje standardní zboží denní potřeby pro snoby? BRIKK: Pojem "snob" je nám naprosto neznámý. Naše zákazníky zásadně neškatulkujeme. Rozdělujeme je pouze na ty dostatečně šílené, kteří na to mají a na ty ostatní. Toto dělení je pro náš obchod zásadní. M: Ve své upoutávce prezentujete zlatý Nikon Df v ruce takřka mladíka v džínách a tetováním. Myslíte, že toto bude cílová skupina, se kterou by se měl zákazník ztotožnit? BRIKK: Podívejte se, jakým způsobem se naši zákazníci prezentují. Ti, kteří mají tak akorát na přežití, si musí kupovat levné věci, které vypadají jako průměrné. Střední příjmová skupina zákazníků si kupuje průměrné věci, které vypadají jako drahé. Naši zákazníci si kupují drahé oblečení, které vypadá jako levné - ukazují tím navenek zákazníkům z první a druhé skupiny, že jsou "jedni z nich" a odlišují se pouze kvalitními doplňky, u kterých jejich původ neskrývají - právě naopak. A takovým stylovým doplňkem je pro tuto skupinu i náš upravený luxusní kit fotoaparátu s objektivem. Jako bonus od nás získává zákazník i plně nabitou baterii. M: Domníváte se, že pro zákazníka bude dostačující používat běžné, nepozlacené, paměťové karty? BRIKK: Ano, zcela jistě. Exkluzivním průzkumem mezi potenciálními zákazníky bylo zjištěno, že jim tato skutečnost nebude vadit. Většina z nich jich jednu zlatou kartu vlastní (bankovní) a SD karta navíc není vidět. Navíc fotoaparát prodáváme nastavený tak, že je možné fotografovat i bez vložené karty, protože většině našich zákazníků o fotografování vůbec nejde. M: Vidím, že máte pobočky mimo USA i v Německu, Hong Kongu, Turecku a Číně. Ale pouze v Číně máte "showroom". Je v tom snad nějaký záměr? BRIKK: Ano, statisticky si může náš fotoaparát zakoupit pouze jeden zákazník ze dvou milionů, pokud počítáme pouze produktivní populaci. Jedině v Číně máme velkou pravděpodobnost, že si naše výrobky prohlédne dostatečný počet lidí. M: Z vaší odpovědi lze usoudit, že otevření pobočky v České republice neplánujete? BRIKK: Moment, podívám se, kde to je. Aha, vezmu si podrobnější mapu. Ááááá, už to vidím, promiňte, měl jsem tam položený tic-tac.... No, tak to asi nepůjde - můj překladač vidí mezi nejbohatšími lidmi pouze nějakého číšníka a pečovatele v domově důchodců. Éhhh....promiňte, jména se nepřekládají. Ano, pan Kellner a Babiš jsou dobrými adepty na náš foto-kit. Děkuji za tip, hned si udělám poznámku. I když.... nyní koukám na daňové zatížení obyvatel České republiky - příjmy obyvatelstva musí být velké, když vidím, jaké si mohou dovolit platit daně... zajímavé. M: Mohl bych vám položit ještě jednu otázku, moc mne to zajímá... BRIKK: Nezlobte se, ale teď to nepůjde. Právě nám po týdnu vložil nějaký zákazník z České republiky do koše na webu nějaké zboží. A to jsem si myslel, že se nikdy nestane..........aha, nezlobte se, nic se neděje, už to zrušil - nevšiml si, že je cena v dolarech a myslel si, že máme nějakou akci a ještě připsal, jestli to po vánocích nebude levnější. Ale musím se věnovat ostatním zákazníkům, děkuji za rozhovor. M: Děkuji za rozhovor. Věřím, že nyní jste již dost potenciálních zákazníků přesvědčil, že váš Lux Nikon Kit je velmi dobrá investice a spěchám do obchodu pro drahé levně vypadající džíny - člověk nějak začít musí. ***********************
http://www.brikk.com/store/p116/LUX_NIKON_KIT_FINISHED_IN_24K_YELLOW_GOLD.html |